Wymagane dokumenty:
• Wniosek - zgłoszenie przydomowej oczyszczalni ścieków (do pobrania w Urzędzie, pok. nr 15 lub na stronie internetowej www.eobip.malogoszcz.pl.
Do wniosku należy dołączyć:
• Mapa zasadnicza z naniesieniem lokalizacji oczyszczalni ścieków lub powykonawczą inwentaryzację geodezyjną (oryginał),
• Kopia pisma o przyjęciu zgłoszenia robót budowlanych bądź pozwolenia na budowę wydanego przez Starostę Jędrzejowskiego,
• Dokumentację techniczną przydomowej oczyszczalni ścieków,
• Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (120zł).
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej
tel. (041) 38-60-103
Złożenie dokumentów: pokój nr 15, sekretariat – pokój nr 14
Godziny obsługi interesantów : poniedziałek- piątek 7:00 do 15:00
• 120 zł – za przyjęcie zgłoszenia
• 17 zł – opłata dodatkowa, gdy zgłaszający eksploatację występuje za pośrednictwem pełnomocnika (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Opłatę uiszcza się w:
• kasie Urzędu, kasa czynna w godzinach: poniedziałek - piątek: 7:30-14:00,
• lub przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu PBS Wągrowiec Oddz. Gołańcz Nr: 69 8959 0001 3900 0316 2000 0020
kasie Urzędu, kasa czynna w godzinach: poniedziałek 8:00-13:00, wtorek - piątek: 8:00-13:30,
• lub przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Małogoszczu, BS Kielce O/Małogoszcz
38 8493 0004 0100 0600 0042 0002
1. Pobierz i wypełnij odpowiedni wniosek.
2. Dołącz do wniosku wymagane załączniki.
3. Złóż wniosek w Urzędzie Miasta i Gminy w Małogoszczu
4. W przypadku braku kompletu dokumentów możesz zostać wezwany do ich uzupełnienia.
5. Do rozpoczęcia eksploatacji można przystąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia doręczenia kompletnego zgłoszenia, nie zostanie wniesiony sprzeciw w drodze decyzji.
6. Wniesienie sprzeciwu co do eksploatacji instalacji następuje w przypadkach określonych w art. 152 ust. 4a ustawy Prawo Ochrony Środowiska.
• art. 152, art. 378 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z późn. zm.)
• § 2 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia (Dz. U. z 2010 r., Nr 130, poz. 880)
• ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1628 z późn. zm.) część I, pkt 13 załącznika do ustawy.
W przypadku wniesienia sprzeciwu w drodze decyzji, Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach (ul. Sienkiewicza 19, 25-007 Kielce), za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Małogoszcz, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
• Zgłoszeniu podlegają oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 5 m3 na dobę, wykorzystywane na potrzeby własnego gospodarstwa domowego lub rolnego w ramach zwykłego korzystania z wód.
• Oczyszczalnię objętą obowiązkiem zgłoszenia w okresie, gdy jest ona już eksploatowana, prowadzący ją jest obowiązany zgłosić w terminie 6 miesięcy od dnia, w którym została ona objęta tym obowiązkiem.
• Eksploatujący jest obowiązany przedłożyć organowi właściwemu do przyjęcia zgłoszenia informację o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji, lub informację o zmianie danych ze zgłoszenia. Zgłoszenia takiego należy dokonać w terminie 14 dni od dnia rezygnacji z podjęcia działalności albo zaprzestania działalności lub zmianie danych,
• Dodatkowych informacji udziela Stanowisko ds. gospodarki komunalnej pok. nr 15,
Pliki do pobrania: